»

Kisah Cinta Pertama - Part 2



Tiba-tiba satu hari tuu saya dapat tahu awak sakit.Awak demam campak then awak dpt MC 2 minggu.Kesian awak time tuu.Saya tak dpt nk jenguk awak sebab saya tak thu kem awak kat mne and rumah awak kat mne.Saya hanya boleh take care kat awak just by phone jee.Saya selalu ingatkan awak makan ubat bagi cepat sembuhJ

Saya: Hari ni dah makan ubat dah?
Awak: Belum lagi..Malas lah.
Saya: Ape! X makan ubt lagi? Bile nak sembuh macam ni?
Awak: Alaa..Awak suapkan boleh? Hehehe

And the other thing is,awak ni manja sangat.Tapi manja awak ni tak pun sampai saya nk bg pelempang ke ape.Manja awak jenis boleh under my control lagi.

Saya: Awak makan lah ubat. Ish!
Awak: Ye2 nanti saya makan ubat ye sayang. J
Saya: Ok J

Then awak ade cuti ape ntah.Saya pun suruh awak datang kelas memandangkan kita dah lame tak jumpa.Sejak kita kapel ni saya langsung tak jumpa awak,kesian kan? Penat saye pujuk awak datang kelas tapi awak segan jee memanjang,awak segan sebab kepala awak botak kan? Hehehe..

Satu hari tuu awak muncul jugak ke kelas walaupun tanpa rambut.Awak cover up kepala awak dengan topi.Kita langsung tak bertegur dalam kelas,just like there’s nothing happen between kita berdua.Padahal masing-masing pegang handphone masing-masing and just msg jee even though time tuu jarak kita each other tak sampai 2 meter pun.

Saya: Cakap xnak datang kelas. Segan lah tuu lah nii lah..
Awak: Alaa..dah datang pun salah? Hurmm..
Saya: Ye la,nak datang bukan nak bgthu pun.

Disebabkan awak,saya terpaksa teman awak sepanjang hari untuk siapkan module-module yang dah belajar since awak kat kem.Awak bile belajar selalu main-main tak penah serius.Dan,tak sampai hati punya pasal,saya pun tolong awak siapkan module2 tuu sume dengan tiru cara tulisan awak.Time tengah buat module pun awak boleh merungut lagi.Tension saya =.=”

Awak: Sepatutnya saya tak payah datang kelas langsung.Tengoklah bile datang,banyak keja nak kena buat.
Saya: Tuu lah! Lain kali takyah datang.Nanti kerja ni suma takyah nak buat.Bg lagi bertimbun.Baru best J

Then saya ajar satu kelas macam mana nak buat Drawing LK, hahaha..penat betul nak ajar individually time tuu.Nak ajar awak lagi,kawan-kawan yang lain lagi.Awak kan,bile dah xde sape nak tlog,awak akn tinggalkan lukisan awak macam tuu jee.Awak cepat sngat give up kan?

Saya: Awak salah lukis nii.
Awak: Hah! Salah lagi? Dah 2 kali kot buat.
Saya: Meh2 saya padam balik then kita buat balik naa..

Time saya tengah ajar awak,awak selalu buat mimik muka kat saya.Aish! nak kne belasah jee. Pastu awak main-main waktu saya ajar awak lukis.Part saye tak leh lupa time kite main kaki each other. Hahaha..Kite terpaksa buat macam tuu sbb taknak kawan yang lain tahu.

Then for the first time kite kuar date same.Time tuu awak baru jee sembuh demam campak dan saya pulak tengah demam + selsema + batuk.Gatai sgt nak date punya pasal,saya paksa awak kuar date jugak sbb time tuu saya tengah tension gler kat rumah.Awak bawa saya duduk kat tepi laut.For the first time saya pegi kat situ and awak bawa saya jalan-jalan.Selama ni saya duduk rumah jee,jarang kuar rumah.Tempat yang bawak tuu tenang sangat saya suka pegi kat situ J Terima Kasih Awak sebab dah bawak saya tempat yang best.


Saya: Awak selalu ke datang kat sni?
Awak: Selalu jugak lahh.Kadang-kadang kalau ade masalah,saya duduk sni.Tenang kan?
Saya: Awak selalu datang sorang2 ke?
Awak: Tak jugak,kekadang dgn kawan.

First2 kita macam segan jee nak buka mulut tapi bila dah bercerita tuu,gelak sampai orang sebelah pun boleh dengar.Kita keep talking and talking sampai tak sedar hari dah lewat malam.Masa betul2 jeles dgn kiteorg time tuu.Saya tak biasa kuar malam dan dgn awak ni baru pertama kali dan awak pun x penah bawa anak orang kuar malam dan ni pun pertama kali.Hahaha..kelakar sangat.

Saya: Thanks nyeh sebab dah bawa saya keluar.
Awak: Sama-sama J
Saya: Esok masuk kelas tak?
Awak: Alaa..Malas nak buat module-module tuu sume.
Saya: Ok,fine..xyah datang lah nyeh :P
Awak: Ok <sambil tersenyum>
Saya: Ok lah,hari dah lewat malam nnt balik hati-hati nyeh.Papehal msg ok?

Meskipun kiteorg rapat dlm phone through msg and all but awkward tuu still ade time face to face.Masing-masing malu lah katekan.So Sweet! Hari tu saya rasa macam ade satu miracle jee J Keluar date for the first time with the first love.

Perasaan sayang masing-masing makin lame makin berputik walaupun kiteorg just contact through phone and sedia maklum masing2 busy dgn keja masing2.awak dengan aktiviti kem awak,dan saya sibuk dgn module-module yang kena siap lebih awal dari kawan2 yang lain.Sebab nnt bile awak dah habis kem PLKN,definitely saya kena tlog awak buat sume module2 tuu..

Selepas hamper sebulan lebih hubungan kita,awak pun dah habis kem.Saya gembira sangat sebab lepas ni kita boleh jumpa kat kelas hari-hari J

Saya: Hello awak! Bangun2 nnt pegi kelas taw.
Awak: Alaa..Malas laa..
Saya: P lahh kelas..module-module kan de tak siap lagi.
Awak: Ok2..
Saya: Ok,jumpa japg nyeh.. J

Macam tuu lah saya pagi2.Setiap hari saya kejutkan awak bangun pagi utk ke kelas.Kadang2 tuu sampai kena call 5 kali.Lepas tuu saya kena call lagi sekali untuk confirmkan awak dah betul2 bangun ke tidak.Awak macam budak-budak betul lah J
Hari berlalu macam tuu jee.Kita hari-hari jumpa kat kelas dan msg time mlam jee.Saya tak kisah asalkan dah jumpa awak hari-hari pun dah kira cukuplah.Takde sape pun yang tahu hubungan kita time tuu.Ntah lah kalau ada kawan-kawan kita yang perasan ke tak,tapi rasanya takde kot. J
Hari2 kita kuar breakfast and lunch same.Awak memang kuat makan orangnya :P Tapi 1 jee bnda saya tak suke pasal awak,merokok.Awak lepas makan mesti merokok kat luar.Pernah sekali tuh saya marah sgt awak merokok then awak sorok2 merokok dari saya.

 Saya: Tadi merokok lagi kan?
Awak: hehehehe <menunjukkan barisan gigi>
Saya: Nanti kalau pape jadi,jangan pggil saya taw.Saya dah tak larat nak nasihat awak.

Awak sorok macam mane pun saya tahu lah.Saya tak suka awak merokok sebab saya taknak awak mati cepat,tapi nak buat macam mana awak memang ketegaq nak mampuih time tuuu.Saya pun hanya mampu bersabar jee lah.

to be continued..


No comments:

Post a Comment